Don’t hate

Som mange andre, skal ja ta opp diskusjonen om hatet mot Bieber. Føler jeg blir skikkelig sur på ting som blir sagt om han og ting som blir lagt ut. Men det er jo ikke så rart, slikt skjer når du er så verdens kjent. Men serriøst, et sted går grensen. Han har vel lært seg å leve med hatet, men alikavell er det så unødvendig! Vi vil aldri klare å stoppe hatet mot han i verden, men det er verdt en sjanse til å få noen til å skifte syn på det. Spesielt her i Norge! I verden vil det alltid finnes mye rart av mennesker som rett og slett aldri vil få inn forskjellen mellom rett og galt, bokstavelig talt.

Nå skal jeg ikke være slik: ALLE MÅ ELSKER JUSTIN BIEBER. Han er så søt fin og alle burde forgude ham. Poenget jeg skal prøve å få fram er det med at det er ok å ikke like ham, ikke like stilen, ikke like sangene. Du trenger absolutt ikke like han i det hele tatt. Det betyr ikke at du skal spre hat over hele facebook. Alle må ikke få vite hvor mye hver og en missliker han. Bare fordi han er super kjendis, så er det liksom hheeelt okii om alle skriver hvor ekkel homsete han er og at han ligner på en tiåring xD ;?)))

Personlig syntes jeg han er kjempe fin og jeg smelter når han åpner munnen og synger »baby». Jeg er absolutt ikke alene om det! Og når dere kaller han homo, virker det som om dere ikke fant noe gale ved han. Derfor måtte dere komme opp med rykte slash løgn. Homo er når du har følelser for samme skjønn. Hvorfor skrive det om en som skriver sanger om jenter og dater Selena Gomez? Da sier det ikke noe om han, men om den som sier det..

Jeg ville ikke akkurat ment at han er så dårlig å synge når Justin Timberlake og Usher kranglet om han. Men hver for sin smak. Han er en tenåring som fikk sin drøm oppfylt. Men ikke bare oppfyller han sin egen drøm. Han får tusenvis av jenter til å smile hver eneste dag. Han gir alt han kan tilbake til fansen. Besøker sykehus, sykebarn og donerer massevis av penger til fattige. Han jobber ræven av seg. Konserter, interview, den røde løper, fotografering, sanginnspilling. Dager hvor han mye heller ville hengt med vennene sine og gjort vanlige ting.

Det er uvirkelig hvor langt folk graver for å finne ting som kan brukes mot han. Dessverre syntes jeg ikke de har lykkes så langt. Istedet tar de bilder og photoshoper det. Etterpå legger de det ut på internett hvor det sprees over hele verden. Her er et eksempel som jeg har sett gaaaanske mange ganger :

Til venstre er bilde fra facebook og til høyre er orginalen.

Jeg er godt kjent i photoshop, men jeg tror de fleste ser med en gang at dette er redigert. De har klippet ut hode (ned til under nesen) og limt det på et annet bilde. På en av postene jeg fant med det, sto det på beskrivelsen: »1 like = 1 punch». Sett deg inn i hvorden det må være for han. Selv om han er kjendis blahblahblah, så er han forsatt menneske. Normalt vil de ta dette til seg uansett hvem det kommer fra. Jeg hadde syntes det var skikkelig ubehagelig og ekkelt hvis folk holdt på slik. Photoshopet bilder av meg og skrev at de ville punche meg i fjeset. Høres faktisk litt sykt ut..

Spol til 2:00 på den siste videoen! Han er utrolig sterk og ikke minst et forbilde. Han burde ikke bare være det for jenter, men også for gutter. Hvordan han må takle alt driten. Smile uansett hvordan han føler seg. Det er ikke mange gutter som sier de syntes Justin Bieber er helt grei. Som oftest hører jeg bare hat kommentarer. Men når jeg spør hvorfor de missliker han, er det ikke mange som kan komme med et ordentlig svar. Helt ærlig, syntes jeg det er kult når gutter kan si de ikke har noe i mot ham.

Far East Movement ft. Justin Bieber – Live my life 

Justin Bieber ft. Jaden Smith – Never say never

Ville kanskje ikke kalt meg en ‘Belieber’. Eller egentlig vet jeg ikke helt hva som står bak det ordet… Altså så er jeg ikke en #1 fan eller noe sånt. Men jeg liker han og musikken hannes og ser ingen grunn til å hate han.

Legg igjen en kommentar

